Printul oferă în continuare rezultate peste medie în marketing și comunicare, mai ales când este dublat de inovatie și o strategie clară
Despre declinul printului se discută de ani de zile. Asistăm la o creștere constantă a cultului online-ului, în defavoarea unui mediu pe care mulți îl consideră tradiționalist și restrictiv. Cu toate acestea, în ciuda previziunilor obscure și a părerilor oscilante, printul rămâne un element de referință pentru oamenii de comunicare, de media și de marketing, precum și pentru publicul lor. O analiză mai atentă și o evaluare a direcției și trendurilor urmate de acest mediu în ultimii ani ne arată, însă, o imagine mult mai interesantă și nuanțată privind prezentul și mai ales, viitorul printului.
Studiile la nivel mondial arată că tipăriturile au un cost per impresie mai mic decât uneltele furnizate de mediul online, ceea ce nu este o surpriză, dacă luăm în considerare supraabundența de informații existentă în acest moment pe World Wide Web și caracterul lor considerat adesea intruziv. Mai mult, în susținerea acestei afirmații vine și urmatoarea statistică: 91% dintre consumatori s-au dezabonat de la newsletterul unei companii la care se înscriseseră de bunăvoie. Trăim într-o perioadă în care publicul nu este pasiv și în care fiecare consumator dorește să aibă controlul asupra informației pe care o primește.
Printul, cu tot ceea ce înseamnă el, îti oferă o experiență senzorială complexă din punct de vedere tactil, vizual, olfactiv, care poate fi exploatată și transformată în ceva memorabil. Fiindcă nu beneficiază de efectele speciale ale mediului digital, el pune un accent extrem de mare pe creativitate, acordând, în același timp, o atenție egală conținutului și designului. Astfel, printul este mediul în care îți poți pune cu adevărat creativitatea în evidență.
Comentários